onsdag, oktober 15, 2014

NaNo

Den första november börjar National Novel Writing Month (eller, förkortat, NaNo), en utmaning där man ska skriva 50 000 ord på en månad. Man vinner inget, förutom äran att ha lyckats skriva en (förhoppningsvis klar) bok!

Jag har varit med fyra gånger tidigare, och vunnit tre av åren. Senast jag var med gav jag upp, för jag hade för mycket med jobb och skola, så NaNo tillförde mest en massa ångest jag inte behövde. Men nu! Nu är jag redo att ta mig an utmaningen igen!

Problemet är bara att jag inte vet vad jag ska skriva. Jag hade tänkt skriva på en fantasybok jag skrivit början på tidigare (den handlar om två systrar, älvor och en skog som det vilar en förbannelse över ...), men igår satte jag mig och skrev lite på vad jag trodde skulle bli mitt bidrag till Epok förlags novelltävling och ganska snabbt insåg jag att jag hade idéer till den texten som skulle kunna räcka en hel NaNo. Och att jag blev väldigt pepp på min idé!

Så, beslutsångest! Troligtvis kommer jag sitta där den första och fortfarande inte ha bestämt mig, utan bara börja skriva på något av projekten ...

Någon annan som ska vara med?

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar