fredag, oktober 03, 2014

Inköp

Jag köpte, som vanligt, alldeles för mycket på Bokmässan. Jag hade ändå en budget, men ack, det gick utför rätt så fort  ...

Det här kom jag i alla fall hem med!



  • Ett nytt pennskrin (som är suuuperfint!).
  • Kreativa utmaningar från Lo Söllgårds förlag: Berätta för mig och Skriv så hjärtat blöder. Jag har sett de här på lite olika ställen, men alltid velat ha dem, så på Bokmässan slog jag till! Tror de kan komma väl till pass under till exempel NaNo ... De går att köpa här!

  • Böcker inom och omkring oss - Aidan Chambers. Den här boken handlar om läsning och verkar sjukt intressant, så jag tänkte att jag måste läsa den.
  • Ramona - Marta Söderberg, jättebra bok om mental ohälsa och om sjukvården i Sverige!
  • Jellicoe Road - Melina Marchetta. Jag tänkte jag skulle ge den här boken en andra chans, efter att ha läst Saving Francesca ...
  • Nick & Norahs oändliga låtlista - Rachel Cohn & David Levithan, jag läste den här för ett tag sedan. men blev helt golvad av hur BRA den var, så jag var helt enkelt tvungen att ha den.
  • Världens viktigaste kyss - David Levithan. Iiiiiiihhhhhh, jag ser fram emot den här så mycket!!
  • Rävsång - Christin Ljungqvist. Om du inte har läst den här, SÅ GÖR DET. Jag har inte kommit mig för att skriva en recension än, men jag tror att det här är min favorit av Christins böcker. Faktiskt.
  • Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt, jag har den här på engelska, men har inte lyckats läsa klart den, så jag tänkte jag skulle göra ett nytt försök med den svenska översättningen. Och att det här exemplaret är signerat, hihihihi :D

  • Svensk Synd - Martin Jern, jag läste ut den här igår och den är snorbra! Jag gillar verkligen Martin Jerns böcker, så se fram emot en recension av den här inom en snar framtid.
  • Stöld av babian - Anna Karolina. Min klasskamrats debutroman, klart jag är tvungen att läsa! Den låter jättespännande, och till och med min mamma har redan börjat snegla på den här ...
  • Otopia - Per Nilsson, jag älskar Per Nilsson, så, vad ska man göra när han släpper en ny bok?
  • Egenmäktigt förfarande - en roman om kärlek - Lena Andersson. Min kompis berättade att de hade läst den här i bokcirkeln hon är med i, och att jag var tvungen att läsa den. Och hon är en av de som känner mig bäst, så jag får göra som hon säger!
  • Onanisterna - Patrik Lundberg. Jag har velat läsa den här sedan den kom ut, så, ja, den fick också följa med mig hem.
  • Säg inte det här till någon - Ariel Held, iiiiihhhhhhh, ser verkligen fram emot att läsa den här!! 


  • Eleanor & Park - Rainbow Rowell, jag älskar Rainbow Rowells andra bok, Fangirl, och har hört mycket gott om den här, så, ja, jag kunde inte låta bli!
  • Fortunately, the milk - Neil Gaiman. Den här såg jag på SF-bokhandeln och undrade "What? Den har jag aldrig sett förut!", så när jag såg den på English Bookshop köpte jag den, helt enkelt.
  • An Abundance of Katherines - John Green. John Green är aldrig fel.
  • Sword Princess Amaltea - Natalia Batista, jag har kollat på den här flera gånger, men aldrig vågat slå till. Men nu gjorde jag det! Den utspelar sig i en fantasyvärld där det är matriarkatet som styr, så, jag menar, klart jag var tvungen att ha den. (Känns som att det var mycket jag var "tvungen" att ha ...)
Det var allt för den här Bokmässan, nu ska vi se om jag lyckas ta mig igenom alla de här böckerna innan nästa år ...

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar