fredag, oktober 31, 2014

Book haul oktober

Oktober har innehållit en födelsedag, med lite presenter och extra pengar, så den här månaden kan det vara så att jag har köpt lite väl mycket böcker, ehehehehe. Här kommer i alla fall en lista på vad jag har köpt på mig, eller fått i bokväg, under oktober:



Rurouni Kenshin volym 23 & 24, samt Legal Drug volume 1-3 i en samlingsutgåva. Rurouni Kenshin handlar om en kringströvande samuraj i Japan under Meiji-perioden; jag har samlat på den här i typ tio år och fortfarande inte lyckats köpa på mig hela serien (den består av 28 volymer), men snaaaart! Legal Drug är en serie av Clamp, som är en grupp kvinnor som skapar manga tillsammans. Den handlar om en drugstore och personerna som jobbar i den, mkt bra. Clamp:s serier brukar höra ihop och ingår oftast i samma universum, så det dyker ofta upp karaktärer från deras andra serier och jag blir alltid så impad av att de lyckas hålla ihop allt!



Sommarboken av Tove Jansson, som handlar om Sophia och hennes farmor, som tillbringar sommaren tillsammans på en ö. Jag har precis börjat läsa den och än så länge är den himla fin.



Det oändliga havet - Rick Yancey. Den här pratade jag om i föregående inlägget, men det är alltså uppföljaren till Den femte vågen, där jorden blivit invaderad av aliens, som håller på att utplåna människorna från jordens yta. Jag har ingen aning om vad som kommer hända i uppföljaren, men det ska bli kul att läsa!



Seconds av Bryan Lee O'Malley (han har även gjort Scott Pilgrim). Lite osäker på vad denna graphic novel handlar om, men jag gillar O'Malleys stil, och den har en kvinnlig huvudkaraktär, så jag önskade mig den i födelsedagspresent, och mina bröder levererade ;) 



The Kill Order - James Dashner. Det här är en prequel till Maze Runner-serien, men som jag fattat det utspelar den sig lite längre tillbaka än precis innan första boken. I vilket fall som helst, så ska det bli intressant att få veta lite mer om världen.



Pappersstäder av John Green har jag gått och suktat efter läääääääääääänge, men jag har letat efter den på engelska, fast med detta omslaget, men nu när Akademibokhandeln har 20% rabatt på alla sina ungdomsböcker (fram till den 2:a november, så skynda och köp ungdomsböcker för glatta livet!) slog jag till, även om det är svenska utgåvan. Jag vet inte så mycket vad den handlar om, en ung kille som är kär i sin granne och en dag försvinner hon, tror jag?



Prodigy av Marie Lu är uppföljaren till Legend som jag läste tidigare i somras. Det är en dystopi och just i det här ögonblicket har jag glömt lite vad den handlar om. Ehh, men, vi får följa en kille och en tjej, som lever väldigt olika liv, och se hur deras vägar korsas. Jag var överraskad av hur bra den var, så därför har jag tänkt att jag får läsa klart den här serien!



City of Heavenly Fire - Cassandra Clare, detta är den sjätte, och sista (tror jag) delen i The Mortal Instruments-serien. Jag har bara läst de tre första, men har alla böckerna, så jag tänkte jag skulle försöka ta mig igenom dem. 

Det var vad jag har köpt i oktober, känns som att i november får det bli köpstopp ...

Tack och hej!

2 kommentarer:

  1. Har du hunnit läsa Seconds än? Omdöme? Bättre/sämre än Scott Pilgrim?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte än, den ligger i min gigantiska att läsa-hög... återkommer när jag läst ut den!

      Radera