torsdag, juli 02, 2015

Enkät

Wohooo, frågor att svara på! Den här snodde jag av Christin, som i sin tur hittat den på Kultwatch.

Vad skriver du?
Just nu skriver jag på en ungdomsroman, som handlar mycket om sjukdom, vänskap, kärlek, och hur mycket vi låter vår egen lycka bero på andra människor. Typ. Försöker skriva på min bok också, för jag har inlämning i augusti, men det går sådär ... Ska skriva om lite grejer i den, men jaja.

Är det inte ensamt att sitta och skriva?
Både ja och nej. Jag gillar ensamhet, till en viss gräns, och kan tycka det är ganska skönt att bara få sitta med sina egna funderingar och tankar.

Drömmer du i bilder eller ord?
Definitivt bilder. Jag kan ha superklara scener, som i en film eller tv-serie, när jag drömmer.

Hur stor betydelse tror du att språket har för att vi ska kunna nå sanningen?
Oj, svår fråga. Kanske jättestor? Om inget annat så tycker jag att språk är makt, vilket ju kan vara både bra och dåligt, ifall man vill kunna nå sanningen ...

Finns det någon moral i ditt skrivande? Om ja, på vilket sätt?
Hmm, ja, jag försöker nog ha någon slags moral, eller i alla fall åsikter och tankar som jag själv har (och kanske tycker att andra borde ha, ehehehehehe). Jag skulle aldrig få för mig att skriva typ en bok som Lolita och sen gå ut och säga "There is no moral to the story". Arrrggggghhhhhh, Lolita, den boken förtjänar att brännas på bål. EHRM. Låt oss gå vidare.

Vem skriver du för?
Unga, unga vuxna, vuxna, mig själv.

Varför skriver du de texter du skriver?
För att jag vill försöka säga något som kanske inte finns i andra böcker, och för att underhålla.

Har du haft ångest för något du har skrivit? Isåfall, vad och varför?
Ja, för att det varit så DÅLIGT. Annars nej. (Säger jag nu, och sen när min bok släpps kommer jag ha ångest över allt.)

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar