fredag, juli 03, 2015

Juni i bilder

HUR blev det juli? Vart tog juni vägen? Where did it come from, where did it got???

Aja, jag har gjort massa kul i juni, här får ni se:


Jag har spelat massa Kingdom Hearts. Så pass mycket att jag fick 100% completion på Jiminy's stupid journal. Stolt som få.


Jag hängde i Malmö och fotade solnedgången.


Och så fotade jag himlen lite också, eftersom den gick från blått till rosa på ett mkt snyggt sätt.


Tog bilder på mitt hår, som jag gärna ville bli av med.


Vilket jag ju blev, yaaaaay, ny fin frisyr!


Och så var det midsommar, och vi åt och åt och åt, och så fick man i sig lite tårta också!


Jag åkte till Multicon!!! Multicon är ett konvent där olika fandoms (typ Harry Potter, Sherlock, Doctor Who osv...) står i fokus och det pågår en massa olika aktiviteter och föreläsningar. Här spelar till exempel wizardrockbandet Harry and the Potters på invigningen!


Jag var funktionär och fick känna mig viktig.


Arrangörerna! På invigningen! Yaaaaaay!


Caesar Flickermans talkshow, här intervjuar han Ariel.


Jag och Ell gjorde en hinderbana!!! Den bästa hinderbanan utanför Japan.


Det var fandomhalabalo och cosplayades en massa! Här är bara några, men Ell har tagit en massa fler bilder, så ni kan kolla in dem på hennes tumblr!


Här är Sprak och Lillan, medan de andra från Mysteriet på Greveholm var på vift nånstans ...


Det var även ett meetup-torg för andra fandoms, så jag och Ell hade såklart en för Sasuke. Vi hade ett mycket seriöst diskussionsschema (och en inplanerad power nap, för vi var väldigt trötta). Den enda som dök upp var dock Jimmy, men han lyssnade tålmodigt på oss i en hel timme och är nu ett riktigt Sasuke-fan, så vi tycker att vi lyckades!


Efter Multicon behövde man vila upp sig, så medan Ell jobbade solade jag på Naturhistoriskans innergård ...

Det var den månaden, tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar