tisdag, mars 31, 2015

Top Ten Tuesday

Ännu en tisdag att överleva, och veckans tema för Top Ten Tuesday är: Ten Books You Recently Added To Your To-Be-Read List



Ahhhh, vad svårt, jag har redan för många böcker på min att-läsa-lista ... Får se hur många jag kan skrapa ihop!

Ready Player One - Ernest Cline: Tidigare förra veckan blev det klart att Steven Spielberg ska regissera filmatiseringen av den här boken, och jag har bara hört bra saker om den, så nu får jag verkligen ta mig i kragen och läsa den här!

Vi är alla helt utom oss - Karen Joy Fowler: Den här dök ju upp på en annan av mina tisdagslistor, men ja, jag vill verkligen läsa den här boken.

The Young Elites - Marie Lu: Jag gillade ju Legend, så ännu en bok av Marie Lu kan ju inte skada.

Outtalat - Sarah Rees Brennan: Den här har poppat upp på lite olika bloggar, och jag gillar verkligen omslaget, så den här har också hamnat på min att-läsa-lista!

A Darker Shade of Magic - V. E. Schwab: Jag vet cirka noll om den här boken, mer än att den är skriven av samma författare som skrivit Vicious, som alla verkar älska, och att den handlar om magi. (Och har ett supersnyggt omslag.)

Odinsbarn - Siri Pettersen: Nej, okej, den här har inte precis tillkommit på min att-läsa-lista, men den har legat där sen den typ kom ut. Nordisk mytologi för ungdomar, vem kan motstå det, liksom?

The Unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin: Om jag fattat det rätt så är det här en slags thriller/spökhistoria (fast jag kan ha hittat på det där sista), som handlar om att Mara och hennes vänner var med om en olycka, där alla dog förutom hon? Låter iaf mycket spännande!

The Narrow Road to the Deep North - Richard Flanagan: En bok som handlar om en läkare under (och efter?) andra världskriget. Den vann Man Booker Prize förra året, och jag tänkte att det måste ju betyda att den är läsvärd.

The Walls Around Us - Nova Ren Suma: Igen, en bok jag vet basically ingenting om, förutom att den berättas av två personer; en som lever och en som är död. Och att den har ett jättesnyggt omslag.

The Night Itself - Zoë Marriott: Urban fantasy, där en tjej hittar ett magisk katana och massa grejer händer??? Låter som något för mig.

Tack och hej!

2 kommentarer:

  1. Odinsbarn vill jag också hemskt gärna läsa :) Har du sett att Boktjuven har en utlottning av ett signerat ex?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den verkar väldigt bra! Ohhh, nej det hade jag inte, tack så mycket för tipset! :D

      Radera