tisdag, mars 17, 2015

Top Ten Tuesday


Temat för Top Ten Tuesday den här veckan är:

Top Ten Books On My Spring TBR List

Jag har alldeles för mycket böcker jag borde läsa, men här kommer i alla fall tio stycken som jag hoppas att jag ska hinna läsa i vår (vi får väl se hur det går med det ...)!

Alla mina vänner är superhjältar - Andrew Kaufman: Har velat läsa den här länge, och vi ska läsa den till skolan, så det passar ju perfekt.

Nyckeln - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren: Jag har äntligen drabbats av Cirkeln-febern och har läst typ 130 sidor i den här tegelstenen. (Om ni inte redan gjort det, gå och se filmen!!!)

An abundance of Katherines - John Green: Jag började läsa den här för jättelängesen, men har bara kommit typ 50 sidor in, trots att jag faktiskt tycker den är riktigt bra.

Jag är djävulen - Sonya Hartnett: Den här har jag också börjat på, så jag får väl läsa ut den.

Livets outgrundliga mysterier - Benjamin Alire Sáenz: Klart jag måste läsa en av mina nya favoritböcker när den kommit ut på svenska!

Athena - Marta Söderberg: Den här boken verkar superspännande, så jag vill verkligen sätta tänderna i den!

Det handlar om dig - Sandra Beijer: Köpte ju den här i bokrean, och det känns som en perfekt bok att läsa på våren.

Vill ha dig så illa - Gunnar Ardelius: Fick den här för några veckor sen och har velat läsa den sen den kom ut, så nu äntligen!

Röd som blod - Salla Simukka: Köpte ju den här också i bokrean, och alla verkar ju älska den, så jag får också ta och försöka.

Vi är alla helt utom oss - Karen Joy Fowler: Höll helt på att glömma bort den här boken, den utkommer ju i april! När jag fick berättat för mig vad den handlade om sa jag typ "Det här låter som en bok jag kommer älska!", så den här ska jag verkligen läsa i vår!

Ja, det är ju mest "gamla" böcker på min lista, men jag ligger pinsamt långt efter med min läsning, så det får vara så, helt enkelt.

Tack och hej!

2 kommentarer:

  1. Jag har bara läst Livets outgrundliga mysterier och Alla mina vänner är superhjältar på din lista, men jag har tyckt att de har varit riktigt bra båda två :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, jag hoppas att det är en bra översättning av Livets outgrundliga mysterier! :) Har precis börjat lite i Alla mina vänner är superhjältar, men har höga förhoppningar även där!

      Radera