onsdag, oktober 28, 2015

Läskiga böcker

Nu är det ju oktober och snart Halloween, och i alla fall jag tycker om att läsa lite läskiga böcker (eller åtminstone böcker som innehåller spöken), så jag tänkte tipsa om några titlar!

Från Goodreads.

Lockwood & Co. - Den skrikande trappan - Jonathan Stroud: Kanske mer actionfylld än skrämmande egentligen, men den här boken utspelar sig i ett London som är översvämmat av spöken, och överallt finns det agenturer som har ett enda jobb: att förgöra spökena. Lucy Carlyle hamnar hos Anthony Lockwood och hans firma och efter att ett uppdrag gått snett måste de ta sig an ett av de mest hemsökta godsen i hela England. Da-da-da-dum. 

Från Goodreads.

Through the Woods - Emily Carroll: En av de läskigaste graphic novels jag någonsin har läst. Jag har skrivit en längre recension tidigare, klicka här för att läsa den. Boken består av fem kortare berättelser och är definitivt en bok man kan krypa upp i soffan med på Halloween.

Första delen i The Mediator-serien. Bild från Goodreads.
Mediator-serien - Meg Cabot: Susannah Simon är 16 år gammal och en mediator; hon ser spöken. Och det är hennes jobb att hjälpa dem att gå över till den andra sidan. Och spökena vägrar lämna henne ifred. Å andra sidan så gör det kanske inte så mycket att hon tvingas stå ut med det snygga spöket Jesse, som bor i hennes rum ... Jag älskar den här serien, den är sju böcker (tror jag), och egentligen inte läskig alls, men väldigt underhållande. Bra att läsa efter att man sett massa skräckfilmer!

Ja, och så kan man ju läsa vad som helst av Stephen King, såklart. Har ni något bra tips inför Halloween?

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar