fredag, oktober 09, 2015

Debutantporträtt

Svensk Bokhandel, branschens tidning, släpper varje år kataloger över alla titlar som kommer komma ut våren/sommaren/hösten och om man är debutant har man möjlighet att skriva ett debutantporträtt, som då är med i katalogen.

Och vem visste att det kunde vara så fruktansvärt svårt att skriva en kort liten text om sig själv och sitt skrivande????

Helt ärligt, jag är inne på min sjunde omskrivning nu, och jag är fortfarande inte nöjd. Man vill ju undvika att skriva ett CV, utan jag vill försöka få till en lite mer litterär text, som säger något om vem jag är som författare (gud vad filosofiskt och drygt det låter).

Men det är snudd på omöjligt. Aja, ska maila min förläggare och be om hjälp, för det här går verkligen värdelöst.


Någon annan som också har/hade problem med att skriva sitt debutantporträtt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar