torsdag, maj 07, 2015

Tema: T-shirts

Det senaste halvåret har jag köpt en hel del nya, nördiga, t-shirts, och jag tänkte att jag skulle ha ett litet tema här på bloggen där jag visar upp mina snygga nerd t-shirts. 

Nästan alla mina tröjor är inköpta från Qwertee eller Teefury (klicka på namnen för att komma till respektive sida), som båda går efter konceptet att två nya designs läggs upp varje dag, och efter 24 timmar går de inte att köpa längre. 

Temat för den här månaden är, passande nog: Kingdom Hearts!

Kingdom Hearts är en tv-spelsserie där vi får följa Sora, som blir indragen i ett storslaget äventyr där världarna försvinner, varelser som kallas Heartless dyker upp, och Sora kommer bort från sin egen värld. 

Det visar sig att han är the Keyblade's chosen one, the hero of light, och ganska snart träffar han Donald och Goofy (japp, Kalle Anka och Långben) och tillsammans med dem ger han sig ut för att hitta sina bästa vänner, och ta reda på varför det är Heartless överallt och varför världarna försvinner.

I Kingdom Hearts blandar de olika Disney-karaktärer och världar med karaktärer från Final Fantasy-spelen och det låter kanske helt galet, men det fungerar förvånansvärt bra. 

Jag älskar Kingdom Hearts, och håller just nu på att spela igenom Kingdom Hearts HD remix 1.5 och 2.5 (för att vara redo ifall Square Enix skulle få för sig att announcea ett släppdatum för Kingdom Hearts III).


Övre raden från vänster:

1. Silhuett av Sora, i ett stort hjärta.
2. Ehhhh, en till silhuett av Sora ... Men den här är blå!
3. Hmm, okej, jag har en grej för silhuetter, uppenbarligen. Men jaaa, den här har så fina färger (och Riku, en av Soras bästa vänner, som man spenderar stor tid att leta efter i spelen) är också med!

Nedre raden från vänster:

1. Den här tröjan är inte svart! (Vilket är viktigt att notera.) Sora, som slåss mot några Heartless.
2. Donald, Sora och Goofy är redo för strid.

Det var alla t-shirts för den här gången, tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar