tisdag, februari 24, 2015

Top Ten Tuesday

Det är tisdag igen (vart tar veckorna vägen??), och den här veckan är temat för Top Ten Tuesday:
Top Ten Favorite Heroines From Books (Or you could pick movies/tv): We've done this topic before so you could always do heroines you love since the last time we did this topic, heroines in a particular genre, etc.


Hermione Granger - 'cause duh.

Veronica Mars - För herregud, VERONICA MARS.

Alexia Tarabotti - Från The Parasol Protectorate-serien. Alexia har ett parasoll som hon slåss med, och hon låter inte någon jäklas med henne.

Emma Swan - Från tv-serien Once Upon A Time. Hon tar kanske inte alltid de bästa besluten, men hon är smart, stark och awesomesauce.

Minerva Mcgonagall - Jag tänker argumentera för att McGonagall är en heroine, så deal with it.

Natasha Romanov/Black Widow - Ifrån Marvel cinematic universe. Hon är en spion och outsmarts the god of mischief himself.

Buffy Summers - Herregud i himlen, jag höll på att glömma bort allas vår favorit-Slayer.

Hannah Montana - För vi behöver alla lite mer Hannah Montana i våra liv.

Peggy Carter - Från Captain America-filmerna och numera sin egen tv-serie Agent Carter, där hon måste slåss mot inte bara spioner, utan även misogyni.

Twilight Sparkle - Från My Little Pony: Friendship Is Magic. Twilight älskar böcker, att läsa och plugga, och att hänga med sina kompisar. I relate to all of this.

Tack och hej!

6 kommentarer:

  1. Hermione Granger like duh :D soo agree
    MY TOP TEN TUESDAY

    SvaraRadera
  2. Hermione, Alexia och Black Widow fick även vara med på min lista :) Känner mig lite dum som inte tog med Buffy; hon är ju given. Likaså önskar jag att jag hade kommit ihåg McGonagall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men de är ju så awesome! :) Haha, jag höll på att glömma bort henne helt ... McGonagall känns ju definitivt som en heroine, liksom!

      Radera
  3. Black Widow! I picked her too!

    Veronica Mars! How can i forget her! i binged watched that show!

    My Top Ten :]

    SvaraRadera
    Svar
    1. She's awesome! :D

      Nooo, you'll have to put her on your list next time!

      Radera