onsdag, februari 25, 2015

Bokrea del 1

Idag har bokrean ÄNTLIGEN börjat, och jag var såklart på plats tidigt i stan för att köpa på mig lite fler böcker!

Vi var på SF-bokhandeln, Akademibokhandeln och Bok-Skotten (eller, ja, vi var på lite andra ställen med, men där köpte vi inget) och jag fick med mig följande godbitar hem:


Under tiden - Stefan Casta: En slags uppföljare till Den gröna cirkeln som jag läste och gillade, så jag tänkte ge den här boken en chans också!

Trigger Warning - Neil Gaimans senaste bok, fylld med olika short stories, och som släpptes bara alldeles precis (men det här var ett skadat exemplar, vilket är anledningen till att de sålde den billigt).

Och en tröja med My Little Pony. Yaaaaaay!



Jag är Djävulen och Skuggan av den randiga vargen av Sonya Hartnett. Jag kan ärligt säga att jag inte har en aning om vad de handlar om, men jag har läst en av Hartnetts tidigare böcker och gillade den, så jag vill verklige läsa mer av henne.

Foxfire - Joyce Carol Oates - Tjejer som bildar ett gäng, skrivet av Joyce Carol Oates. Jag har velat läsa den här väääääääldigt länge, därför tyckte jag att det var dags att köpa den!

Har såklart förhandsbeställt sjuttioelva titlar, som vanligt, men det blir ett annat inlägg (för jag har inte varit och hämtat paketet än)!

Tack och hej!

4 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd du har gjort :)

    Jag önskar att SF-bokhandeln fanns i en stad nära mig, men det gör den tyvärr inte. Fast å andra sidan hittade jag märkligt nog inget på deras internetrea som jag ville ha, så det kanske var lika bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, känner mig rätt nöjd, faktiskt! :)

      Åh, ja, det förstår jag! :( De brukar ju ha lite annorlunda böcker, speciellt i butik. Men ja, då sparar du in de pengarna istället ;)

      Radera
  2. Anonym8:14 em

    Är Foxfire en ungdomsbok? Hade ev. tänkt att föreslå att vi läste en av Joyce Carole Oates ungdomsböcker till litterära fördjupningen. Har läst en del av hennes vuxenböcker men aldrig någon för ungdomar.

    Anyways, lycka till imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har förstått det som att den är det! Ahaaa, smart, då kanske vi kan ta Foxfire ;)

      Tack! :)

      Radera