söndag, mars 25, 2012

"Blir blind när alla lampor lyser..."

Ja, idag gick jag in på Bokia, och det var verkligen inte mitt fel att de hade halva priset på reapriset, så jag kunde inta låta bli att köpa två böcker.




Decembergatans hungriga andar av Ulrika Lidbo, som jag har sett i bokhandlar och på bibliotek flera gånger, men aldrig riktigt tagit upp eller lånat med mig hem. Det enda jag förstått är att den handlar om ätstörningar; det ska bli mycket intressant att läsa den.


Och sedan köpte jag Tystnad, tagning, som jag faktiskt gått och suktat efter hela bokrean, för att den handlar om film (eller, ja, det var vad jag antog när jag såg omslaget, så sedan dess har jag tänkt att den handlar om det XP). Jag tvekade dock när jag såg att den utspelade sig efter andra världskriget (för av någon anledning har jag aldrig varit speciellt intresserad av böcker som skildrar den tiden, såvida de inte är självbiografiska) , men i dag slog jag alltså till! 


Annars har jag väldigt mycket att göra; massa i skolan och andra saker som ska skrivas och skickas iväg, så jag känner mig ganska stressad just nu. Har dock bestämt att jag ska gå och se Hunger Games imorgon (själv, för ingen annan som vill se den bor i Malmö ;_;), så då får jag ta en liten paus från allt.


Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar