onsdag, september 12, 2012

Kluven

Igår eftermiddag kom jag hem efter två intensiva dagar på internat med klassen. Och det var oerhört roligt! Den föreläsning jag uppskattade mest var den med barn- och ungdomsförfattaren Stefan Casta. Det är verkligen för unga jag vill skriva, även om det bara blir en "medelgod ungdomsroman" (jag har inte missat den debatten).

Idag hade jag möte med min handledare och känner mig dock extremt förvirrad. Jag har två olika idéer som jag skulle kunna ha som mitt bokprojekt de här två åren på Författarskolan, men hur vet man vilket man ska satsa på? En idé har jag haft med mig i flera år och försökt skriva ett antal gånger och den andra är relativt ny, och en del av det som jag skickade in som arbetsprov när jag ansökte till skolan. Ahhh, hur ska jag göra?

Får verkligen fundera på det här, känna efter och sätta mig ner och skriva.

Tack och hej.

3 kommentarer:

  1. Äsch, typiskt! Nu försvann mitt fina svar! :) får försöka komma ihåg vad jag skrev ...

    ... satsa på nya idén! Det var så jag gjorde, och det blev Kaninhjärta. Innan dess släpade jag på en flera år gammal idé som jag försökt skriva flera gånger om och inte fått till, inte förrän nu, efter Kaninhjärta, nämligen Fågelbarn. Som ju blev antagen för bara ett litet tag sedan.

    Särskilt som du ansökte med ett utsnitt ur nya idén, då ska du absolut köra på den. För som du ser behöver det inte betyda att du struntar i den gamla för gott, den kan bli en runner up! ;)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, jag känner lite att min gamla idé blivit lite som en helig Graal och att jag aldrig riktigt får till det med den...

      Och vi vet ju alla hur bra Kaninhjärta blev! ;D Jag ser verkligen fram emot Fågelbarn, måste jag säga! (Fantastisk titel, hoppas att det blir den!)

      Har nog nästan helt bestämt mig för att köra på den nya, så tack för rådet! :)

      Kram!

      Radera
    2. Det blev titeln Fågelbarn! Jag gillar också! :) gillar att Gilla gillar! Haha ...

      Stort lycka till med skriverierna nu, ska bli roligt att följa dig! Låter som en oerhört inspirerande utbildning.

      Radera