måndag, september 03, 2012

Kristianstads bokfestival

På torsdag drar Kristianstads bokfestival igång, och eftersom jag ursprungligen kommer därifrån är det en stående tradition att åka dit!

För de som är intresserade av ungdomslitteratur kommer Johanna Lindbäck (Välkommen hem, Saker som aldrig händer) och Lisa Bjärbo (Det är så logiskt alla fattar utom du, Allt jag säger är sant) att vara där och prata 16.30 på fredagen. Kristin Cashore (som har skrivit De Utvalda) kommer också att finnas på plats, på lördag klockan 11 kan man lyssna på henne! Ni kan se programmet för hela bokfestivalen här.

Det jag ser mest fram emot är dock lördagen, då Kristianstad kommer vara fyllt av bokbord och man kan strosa runt och hitta en och annan godbit! För mig och min mamma är det ett måste att åka in till stan och gå runt och köpa böcker på lördagen, så jag kommer definitivt att vara där! Om ni har vägarna förbi så titta inom bokfestivalen!

Tack och hej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar