fredag, september 21, 2012

Att springa

Jag hatar fysisk träning. Verkligen hatar. Ändå har jag och en kompis, sedan lite mer än en månad tillbaka, haft ett träningsschema, som bland annat innefattar att man minst två gånger i veckan ska utföra "tyngre" träning (till exempel att ge sig ut och springa).

Jag hatar att springa (som träning, om jag var ute och sprang för att the Doctor hämtat upp mig och för att vi behövde fly från något, skulle jag inte ha något emot det). Jag hatar det så pass mycket att jag först sa, när vi skrev vårt träningsschema, att jag istället skulle powerwalka eller simma eller vad som helst som inte innebar att jag var tvungen att springa.

De senaste veckorna har jag varit ute och sprungit minst två gånger i veckan. Jag tänker inte påstå att jag gillar det, men jag gillar hur det får mig att kännas. Jag känner mig piggare och det får min hjärna att arbeta på högvarv och hjälper mig i mitt skrivande (här trodde ni att ni läste ett blogginlägg om träning, men så kommer det tillbaka till mitt skrivande ... som en magisk cirkel!). Så, jag kommer fortsätta springa och se vad för nya platser min fantasi kan ta mig till.

(Åh, vad lyssnar ni på när ni tränar/är ute och springer? Jag måste ha musik, annars går det bara inte ... jag har en playlist med peppiga låtar, men min favorit är nog AC/DC. Deras låtar har en perfekt nivå av jävlar anamma.)

Tack och hej!

2 kommentarer:

  1. MEN HORA, här skrev jag en aslång kommentar så försvann den...

    Iaf, så är det typ ingen som tycker om att springa från början, men när man väl fått rätt bra kondition, då börjar det bli kul! Just nu är jag i en period då det verkligen inte är roligt, men jag vet att om jag håller på i några månader till så kommer det vara asnice.

    Det finns en anledning till att folk går ut och springer "to clear their head". Det är någonting med det som får iaf mig att börja lösa alla problem jag har när jag springer, oavsett om det är i mitt liv eller mitt skrivande. Asbra under t ex NaNo om ploten kört fast och man snabbt måste lösa det: bara ta en paus och springa lite!

    Och jag lyssnar mest på typ hårdrock när jag springer, för det ger rätt känsla. :P Just nu lyssnar jag mest på Avengers Assemble-skivan, men annars är typ AC/DC, Mötley Crüe, Twisted Sister, soundtracket till första Iron Man-filmen... the usual!

    SvaraRadera
  2. Dåligt!

    Haha, skönt att veta att jag inte är den enda X) Och you go!

    Ja, vår lärare sade också att det var bra med fysisk träning om man skriver, för "det gör saker med vårt huvud", ungefärligt uttryckt X)

    Men visst gör det? Mmmmm, Avengers Assemble... den ska jag testa!

    SvaraRadera