söndag, april 22, 2012

Dag 17 - Favoritcitat från din favoritbok & Dag 18 - En bok du blev besviken på

Dag 17


Alltså, jag har alldeles för många favoritböcker och favoritcitat för att kunna skriva bara ett! Men det som har fastnat i huvudet på mig just nu är ifrån Jandy Nelsons bok Himlen börjar här:


"Men om du vet att det värsta kan hända när som helst, då vet du ju också att det bästa kan hända när som helst?"


Tycker det är väldigt fint. Ett annat som jag brukar gå runt och tänka på är från Kaninhjärta, men det är sista meningen i hela boken, så det är kanske lite väl spoiler att skriva den...


Dag 18


En bok som jag blev besviken på är A Wizard of Earthsea. Jag hade verkligen förväntat mig att den skulle vara helt fantastisk, men så var den inte det :( Besviken!


Tack och hej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar