torsdag, april 05, 2012

Dag 1 - Förra årets bästa bok

Och jag får inte säga någon av Harry Potter-böckerna, när jag läste om dem? ... okej då.


För att besvarade det här vore det bra om jag kunde minnas vilka böcker jag läste förra året, men efter en liten konsultation med listan jag förde över min läsning under just förra året, har jag kommit fram till två favoriter. Jokern av Markus Zusak (som även skrivit Boktjuven, som jag faktiskt inte läst... än). Jokern är en fin berättelse om att vilja förändra sitt liv och hjälpa andra, utan någon egen vinning. 


Min andra favorit är Jenny Jägerfelds Här ligger jag och blöder. Det är en historia om hur Maja skär av sig toppen av sin tumme, hur hennes mamma försvinner och hur Maja träffar Justin. Ploten/Storyn smyger sig på en och man får hela tiden små pusselbitar för att kunna lägga ihop dem till en hel bild, men det är aldrig förutsägbart.


Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar