fredag, november 26, 2010

Harry Potter and the Deathly Hallows part one

...eller "Gråtfest 2010", som den också skulle kunna kallas. Nej, okej, mycket grät jag inte. Men det blev ändå en del tårar (t.ex. när Dobby dog, och redan innan, för jag visste ju vad som komma skulle).

Jag tyckte filmen var bra :D Mycket bra, faktiskt! Jag har aldrig varit direkt negativ till idéen att dela upp sista boken i två filmer och jag tycker att de infriar mina förväntningar (som i stort sett var "Wow, det kommer vara episkt!"). Och om andra delen är lika bra så kommer det absolut vara en nöjd Christine som går ut från biografen efter att ha sett Harry Potter and the Deathly Hallows part two.

Visst, det fanns smågrejer jag störde mig på. Bland annat vissa grejer de inte hade med, men sådant kommer det ju alltid vara, så det kan jag leva med. Men jag tycker att tidsflödet i filmen var så där; folk klagar på Dark Knight och att det känns som att allt händer på typ några dagar, men jag tycker att det kändes mycket mer som ett par dagar istället för flera månader i HP. Om man hade fått se lite mer av trions planering inför t.ex. Ministeriet så hade det kanske känts som att tiden gick lite mer.

Det jag gillade mest i hela filmen måste ändå vara the tale of the three brothers. Det var så snyggt animerat och precis sådär fantasifullt som det ska vara (och förde tankarna till Guillermo del Toros intro till Hellboy 2, vilket är minst lika fantastiskt).
Nej, HPDH part one är en mycket bra och lyckad film och jag ser verkligen fram emot del två!

"Dobby is a free elf!"
Hej svejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar