måndag, augusti 24, 2015

The Raven Boys

Från Goodreads
I hela sitt liv har Blue fått höra att om hon kysser sin sanna kärlek kommer han att dö.

Alltså, man behöver inte veta mer om vad den här boken handlar om, mer än att den innehåller magi, en internatskola och mytologi.

Jag slukade den här boken. Den har lite av en Diana Wynne Jones-känsla över sig, speciellt i början, när man blir introducerad till Blue och hennes familj; hon bor tillsammans med sin mamma, mostrar, mammans väninnor och alla är synska. Förutom Blue.

Den har en helt magisk plot twist, som jag inte såg coming, trots att jag VISSTE att det skulle finnas en plot twis, och jag letade seriöst efter den när jag läste.

Jag inser att det här är en ganska intetsägande recension, men jag kan inte säga mer än att jag älskade den här boken så mycket att jag var tvungen att köpa uppföljarna direkt. 

Så, LÄS DEN. och uppföljarna. Den fjärde (och sista) boken släpps 2016.

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar