fredag, november 21, 2014

21. 5 saker jag blir irriterad på i vardagen

Alltså, jag har rätt lätt för att bli irriterad (jag vet, ful ovana), men däremot blir jag väldigt sällan riktigt arg. Men ja, fem saker som irriterar mig i vardagen:

1. Folk som inte använder sina blinkers när de kör bil. Andra människor är inte tankeläsare, de vet inte hur du tänker köra, så snälla, använd blinkers.

2. När bussen är sen. Och då menar jag inte när den är sådär supersen, typ en kvart-tjugo minuter, för då finns det oftast en anledning, men när man står och väntar och kollar på tavlan som säger "2 min till bussen går" och den plötsligt ändras till "3 min tills bussen går, då får jag nästan krupp.

3. När man inte får se solen på två veckor under hösten. Då vill jag lägga mig ner och gråta lite.

4. När telefonförsäljare ringer, och man verkligen inte orkar prata med dem.

5. När jag glömmer mitt paraply på tunnelbanestationer. Då vill jag definitivt lägga mig ner och gråta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar