torsdag, maj 29, 2014

Bokpaket

Igår kom det ett bokpaket till mig, som innehöll de här godbitarna:




Fly by night av Frances Hardinge som min kompis Ell har pratat sig varm om på Twitter. Jag vet inte vad den handlar om egentligen, men jag vet att den innehåller en suicidal gås, vilket egentligen är allt jag behöver veta för att vilja läsa den. 

Selection av Kiera Cass har jag sett på ungefär tusen ställen och aldrig riktigt fattat vad den handlar om. Nu vet jag att den handlar om the selection; där prinsen ska välja sin nya fru. Jag hoppas att den handlar mer om att alla tjejer som är med i "tävlingen" inser att de inte behöver en prins och rymmer för att ha ett party själva.

Och nuuuuuuu är det nog faktiskt köpförbud resten av sommaren.

Tack och hej!

2 kommentarer:

  1. Gåsen är homicidal, inte suicidal. X) Men den är awesome. Jag vill läsa uppföljaren men varken Täby eller Stockholm bibliotek har den, vilket är SKANDAL.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meh, då ljög cdons beskrivning... Jag hatar när det är så! Den finns inte på Bookdepository heller?

      Radera