torsdag, oktober 04, 2012

Bokmässan - sammanfattning

Inte nog med att jag var helt slut efter Bokmässan, jag har varit på utbildning hela veckan på mitt nya jobb (!!!), men nu har jag lyckats smälta allt tillräckligt för att kunna skriva något sammanfattande om Bokmässan.

Jag hade en underbar mässa. Hjälpte till en del i Gilla Böckers monter men hade ändå tid att gå runt en del (fast så här i efterhand känns det som att jag inte såg någonting).

I torsdags var jag även med på mingel i Gilla Böckers monter, vilket var väldigt trevligt. Pratade med massa människor (hade en jättefin diskussion om skrivande med Jenny Jägerfeld, kände mig verkligen sugen på att skriva efter de där fyra dagarna!) och hade allmänt trevligt.

De andra dagarna hjälpte jag som sagt till, men hann ändå gå och köpa en och annan bok och umgås/träffa massa människor. Så, ja, mässan var definitivt bland det roligaste som hänt de senaste månaderna, ser fram emot nästa år!

Här kommer en bildbomb! ;)


Christin Ljungqvist samtalade med Amanda Hellberg
och Ada från Gilla Böcker var moderator!


Calle Brunell och Jenny Jägerfeld:
Mitt i Psykologer läser böcker
(Sjukt intressant, om ni är bosatta i Stockholm
råder jag er att gå och lyssna när de är på Kulturhuset!)
Jag och Anna, praktikant hos Gilla!
(Snodd från Christin)

Världens bästa förlag. Alltså, seriöst.

Det blev även en del böcker...

Jenny Han - Sommaren jag blev vacker
Jessica Schiefauer - Pojkarna
Sanne Näsling - Kapitulera omedelbart eller dör
Astrid Lindgren - Bröderna Lejonhjärta

Jonathan Tropper - Boken om Joe
Ingrid Olsson - Blink Blink med Stjärnan/
Önska bort, Önska nytt
Novellsamlingen Het

Catherine Mavrikakis - Himlen i Bay city
Fred Vargas - Budbäraren
Justine Lévy - Vi ses på Place de la Sorbonne

Manga
Maria Farm - Sorgboken
Ylva Karlsson, Katarina Kuick - Skriv om och om igen

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar