måndag, oktober 22, 2012

Augustpriset - nomineringar

Idag avslöjades det vilka som är nominerade till Augustpriset och jag var mest intresserad av barn- och ungdomskategorin. Där hittar vi följande:

  • Only väg is up av Emmy Abrahamson
  • Jag blundar och önskar mig något av Moa-Lina Croall
  • Jag älskar Manne av Pija Lindenbaum
  • Elin under havet av Sofia Malmberg
  • Jag är världen av Mårten Melin
  • A B C å allt om D av Nina Ulmaja

Spännande blandning, tycker jag! Ni kan läsa nomineringarna här. Jag har faktiskt hört talas om en del av dem och har bestämt mig (efter att jag var inne på Jonna Lindbergs blogg) att jag ska försöka läsa alla innan den 26 november, då vinnarna tillkännages. Ingen aning om hur det kommer gå, men jag ska åtminstone göra ett försök ;)

Tack och hej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar