tisdag, juni 22, 2010

"Det är en evighetsmaskin!"

Eh, nej, inte direkt. Långt ifrån, faktiskt. Men jag har köpt en mini-pc! :D Välkomna HP 210-1023 till min lilla familj av tekniska prylar! Eller, Glorfindel, som jag har döpt honom till (hans smeknamn är Glorry)! Han är inte speciellt snabb, och hans batteri varar inte så länge, men jag tycker om honom ändå!

Han har tyvärr ingen optisk enhet (för att använda korrekt teknik-språk...) så därför vet jag inte hur jag ska lyckas installera Word. Jag kanske har löst det nu, iofs, genom att installera Open Office, men det är ändå inte riktigt samma sak... Får se.

Glorry har förresten Windows 7, vilket är nice. Tyvärr har han Starter, vilket inte är riktigt lika nice, för av någon ofattbar anledning kan man i Starter inte ändra skrivbordsbakgrund (eller några andra färger heller, för den delen). Varför låser man den funktionen? Seriöst? VARFÖR? I alla fall, jag lyckades komma runt det genom att installera ett program där man kunde ändra teman (och där ändra bakgrund), men det fanns bara ett jättefult tema, så jag bytte tillbaka till det gamla. Då upptäckte jag att färgerna inte var riktigt likadana som när jag först startade Glorry och nu kommer han få alltid få leva med att menyraderna är fult gråa, istället för snyggt blåa... (eftersom Windows spärrat funktionen där man kan ändra färgen. Grrrrrrrrrrrr!!!).

Men, som sagt, jag tycker om honom ändå, trots hans små brister!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar