torsdag, oktober 24, 2013

Hemkommen

Igår kom jag hem, efter att ha varit i Edinburgh i några dagar, på minisemester! Det behövdes, men nu tror jag att jag behöver en semester för att hämta mig från min semester... hade också behövt spendera några dagar till i staden, känner jag så här i efterhand. Mycket som man ville se som inte hanns med!

Här är i alla fall några bilder:

Så här såg det ut utanför vårt fönster.

Ute på en liten promenad. Observera cosplayers
som kommer gåendes längre bort i bild!

En fontän, där det var "No bathing",
ifall man nu hade planerat det.
Slottet.

Hösten hade kommit till Skottland.

Mmm, Starbucks...

Vi var på Botaniska trädgården!

Så här fint var det inne i växthusen.

En röd ananas!

Här ser det ut som att man skulle kunna kliva rakt ut,
men icke, då hamnar man i plurret...

En obligatorisk matbild. Kolla vad det fräser!

Denna är tagen på the Elephant House, där J. K. Rowling skrev en numera mycket välkänd bok...
Det var väldigt fint, som sagt, och inte alls lika kallt som hemma i Sverige. Jag tror jag håller fast vid min plan att flytta till Storbritannien under vinterhalvåret, så fort jag blivit ekonomiskt oberoende.

Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar