onsdag, oktober 02, 2013

Bokmässan del 1

Mässan började för min del redan på onsdagen, när jag tog tåget upp till Göteborg. Spenderade en trevlig kväll hos min vän Ingrid, som jag skulle sova hos, och på torsdagen började mässan "på riktigt".

Så här i efterhand är det svårt att säga vad jag egentligen gjorde under de där dagarna. Torsdagen stod jag mycket i Gilla Böckers monter, eftersom jag var där för att hjälpa till. Jag har i stort sett inga bilder, för jag hann faktiskt inte ta några. (Förutom på lördagen, för då var Christin Ljungqvist snäll nog att ta några åt mig!)

Det allra roligaste med att stå och sälja Gillas böcker var när det kom fram människor som stod och tittade, tittade, tittade och bara inte kunde bestämma sig. "Alla ser så fina ut! Vilken skulle du rekommendera?" och så fick man göra just det.

På kvällen på torsdagen var det montermingel, vilket jag givetvis inte heller har några bilder på. Därför snor jag en från Christin:

Så här roligt kan man ha!
Jag var även bjuden på Förlagsmiddag, som var fylld med gott sällskap, god mat, mycket skratt och inspiration! Så jag gick faktiskt hem och skrev på torsdagskvällen. Man får ta vara på de där små stunderna av kreativitet.

Nu måste jag göra mig i ordning för dagen, mer kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar