måndag, oktober 15, 2012

National Novel Writing Month

Ett tips för alla skrivglada där ute: nu i november är det dags för NaNo (National Novel Writing Month), en utmaning/tävling mot sig själv, som går ut på att man under november månad ska skriva en bok på minst 50 000 ord.

Jag har varit med tre år (och vunnit alla gångerna, vilket jag faktiskt är väldigt stolt över, då jag är värdelös på att sätta mig ner och faktiskt skriva), men i år ser det ut som att jag inte kommer ha tid. Det är lite deprimerande, för NaNo är (trots den oändliga stressen) väldigt roligt och det är ett perfekt tillfälle för att skriva de där utflippade grejerna man kanske inte vågar i vanliga fall.

För er som funderar på att vara med, eller har varit med förut, så kan jag rekommendera att läsa Hanna och Ellens olika tips! 

Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar