tisdag, januari 27, 2015

Top Ten Tuesday

Här kommer en jättesen Top Ten Tuesday! (Som jag skriver istället för att plugga, 'cause that's how I roll ...)


Den här tisdagen är temat: Ten Books I'd Love to Read With My Book Club/If I Had A Book Club (or you could pick a specific kind of book club -- like if you had a YA book club or an adult book club or a science fiction book club etc.)

Aristotle and Dante discover the secrets of the universe - Benjamin Alire Sáenz: Jag vet, någon dag ska jag sluta tjata om den här boken. Någon dag ...

Fågelbarn - Christin Ljungqvist: Jag tror det skulle vara jätteintressant att prata om den här boken ur ett familjeperspektiv; hemligheter man har för varandra, och kan man egentligen "göra slut" med sin familj?

Jag ger dig solen - Jandy Nelson: Åhhhh, man skulle kunna prata om allt möjligt. Kärlek, syskon, familj, konst, kreativitet.

Momo eller Kampen om tiden - Michael Ende: Att prata om just tid. Och hur mycket tid vi lägger ner på konstiga saker.

Bröderna Lejonhjärta - Astrid Lindgren: Eller varför inte vilken bok som helst av Astrid? 

Feed - Mira Grant: Vad skulle egentligen hända ifall världen drabbades av en zombieapokalyps? Hur skulle man själv reagera? Skulle man vara så pass tuff att man överlevde???

Otopia - Per Nilsson: Jag tror den här skulle vara jätteintressant att diskutera, hur tror vi samhället kommer se ut om femtio år?

Egenmäktigt förfarande - en roman om kärlek - Lena Andersson: Tror den här lämpar sig perfekt för bokklubbsprat. Hur är det egentligen att vara kär, och befinna sig i ett förhållande där maktbalansen är så himla ojämn?

Den gröna cirkeln - Stefan Casta: Också väldigt intressant att diskutera ur både ett miljö- och samhällsperspektiv.

Affektion - Martin Jern: För att jag vet inte vad jag tyckte om den här boken, men den skulle vara så sjukt intressant att diskutera med andra!

Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar