lördag, augusti 30, 2014

Foton

Förra hösten köpte jag en systemkamera till mig själv, och sedan dess har jag försökt lära mig att fotografera. (Min bror, som är fotograf, har även hjälpt till med att lära ut det han kan.)

Varför? Jo, för att foto på senaste tiden har kommit att bli lika inspirerande för mig som musik och andra böcker/texter tidigare varit. "En bild säger tusen ord", heter det ju, och bilder får ofta min hjärna att gå på högvarv. "Det där trädet, det ligger något magiskt över det. Kanske är det där älvorna bor?" är något jag skulle kunna tänka. Eller, varför inte, "Vad skulle hända om trädet plötsligt reste sig upp och gick?"

(Givetvis är foton inte bara till för inspiration, utan även för att kunna minnas och njuta av stunder jag delat med mina närmaste.)

Jag är inte ett fotogeni än (ha, inte på långa vägar), men med lite mer övning (och ett redigeringsprogram, vilket jag tyvärr inte har...), så, kanske?

Vad får dig att bli inspirerad?

Vilka är de där jättarna?

Så skimrande var aldrig havet ...

Vad döljer sig bortom den där kullen?
Vart leder den ödsliga vägen?

The road goes ever on and on ...
Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar