torsdag, juni 28, 2012

Skriva

Bildkälla: tidningenskriva.se
När Booked (som ni kan läsa mer om här) mailade och berättade att tidningen Skriva var deras nästa titel tänkte jag "Det här är ju perfekt" och klickade genast att ja, jag ville läsa! Jag har hört talas om tidningen innan, och tänkt att det kan vara värt att läsa den, då jag själv skriver och ibland kan det vara bra att få en extra push, eller inspiration!


Och jag gillar faktiskt tidningen. Det senaste numret har deckare som tema (en genre jag kanske inte är överdrivet förtjust i), men när chefredaktör Per Adolfsson inleder tidningen med att berätta att det kan vara nyttigt för alla som skriver att kunna skriva spännande blir jag genast mer intresserad. 


Tidningen har en hel del roliga artiklar, så som Johan Carles artikel om hans försök att skriva en bästsäljande kriminalroman på fem veckor samt tips om bokkonst (ni måste kolla in Su Blackwells konst; om jag var rik skulle jag köpa allihop...) och andra roliga prylar för bokälskare (som det vattentäta skrivblocket som finns att köpa på naturkompaniet.se)!


Det enda jag saknade var någon slags skrivövning, kanske i slutet av tidningen, så hade man fått en extra knuff och kanske satt sig ner och skrivit direkt efter att man läst ut tidningen. Men, ja, det kan nog komma att bli några fler nummer i framtiden!


Tack till Booked och Skriva för att jag fick läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar