lördag, juni 09, 2012

Rock of Ages

Källa: Wikipedia

Jag gick på förhandsvisning av Rock of Ages i torsdags, och här får ni en liten sammanfattning av vad jag tyckte:

Saker jag gillade med Rock of Ages
1. Tom Cruise. Vem som än kom på idéen att han borde spela rockstjärnan Stacee Jaxx i filmen är ett GENI. För han gör det briljant.

2. Russell Brand. Russell Brand är alltid bra.

3. Catherine Zeta-Jones och Alec Baldwin.

4. MUSIKEN! Long live rock'n'roll, säger jag bara!

Saker som var mindre bra med Rock of Ages
1. Jag har inte sett själva musikalen, men jag har hört soundtracket och de pratar en del där, så man förstår att handlingen är gaaaaaanska/heeeeeeelt annorlunda i filmen X) Jag vet inte om det är dåligt egentligen, men jag tror att de som är fans av musikalen kan bli lite besvikna...

2. Julianne Hough, som spelar Sherrie. Hon är helt enkelt inte en bra skådespelerska, och det märks extra tydligt när hon är omgiven av riktigt bra skådespelare hela tiden. (Diego Boneta, som spelar den manliga huvudrollen, är lite bättre, men inte jättemycket) Dessutom vet jag inte om jag tycker att hon sjunger speciellt fantastiskt heller. Visst, hon sjunger bra, men hur många gör inte det? Jag känner att de förmodligen hade kunnat hitta någon som spelade rollen bättre.

3. Mary J. Blige. Jag gillar Mary J. Blige, och jag tycker hon sjunger fantastiskt, men hennes karaktär får i stort sett inget utrymme i filmen; det känns mest som "Kolla, Mary J. Blige är med i den här filmen och sjunger!". Jag vet inte om hennes karaktär får mer utrymme i musikalen, men i filmen känns hon ganska "blah". 

Men, ja, om man gillar rock-musik så GÅ OCH SE DEN! Musiken väger upp för filmens alla andra brister!


Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar