måndag, april 06, 2015

Tema: T-shirts

Nu är det dags för nästa del av mina nördiga t-shirts! Temat för den här gången är: POKÉMON!

Jag antar att de flesta vet vad pokémon är, men här kommer en liten sammanfattning: 

Pokémon är (ursprungligen) en serie av tv-spel, som även finns som tv-serie, filmer, kortspel och cirka en miljon andra grejer. De senaste spelen, Pokémon X och Y släpptes 2013, medan en remake på två tidigare spel i serien, Ruby och Sapphire, släpptes i höstas.

Jag började spela Pokémon för att mina bröder hade en version av Pokémon Green på vår dator, och fast att jag inte förstod någonting (för allt var på engelska, och jag var kanske åtta-nio) älskade jag det direkt.

Pokémon är alltså små varelser som lever i världen (typ istället för vanliga djur finns pokémon), och vissa människor fångar, tränar upp dem och strider mot varandra med dem; de kallas pokémontränare. (Alla slåss såklart inte med sina pokémon, vissa har dem som husdjur, vänner, vissa forskar om pokémon och deras ursprung osv.) Spelen går ut på att man får en tränarlicens och ger sig ut i världen för att fånga alla Pokémon, samt vinna gymligan, som är ett mästerskap i pokémon-strider. Ganska så simpelt, men ack så underhållande.

Jag har alltid älskat Pokémon-spelen, och därför har jag, såklart, köpt på mig en liten samling av tröjor med Pokémon-motiv. 




Övre raden, från vänster:

1. Pikachu, Psyduck och Squirtle, som vissa av karaktärerna från X-Men. Jag gillar den här dels för att det är en crossover med X-Men, och för att den inte är svart. (Jag har för många svarta t-shirts.) Den finns att köpa på Teefury, om man skulle vara sugen!
2. Ett snyggt motiv med Arcanine, inspirerad av japanska målningar, tror jag? 

Nedre raden, från vänster:

1. Snorlax, och en summary av hur jag oftast känner mig när jag vaknar. Är en utmärkt tröja att sova i.
2. Silhuett av Pikachu! Pikachu är en av mina favoritpokémon. 

Det var alla Pokémon-tröjor, vi får väl se om det kanske dimper ner någon mer hemma hos mig den här månaden ...

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar