fredag, mars 06, 2015

Bokrea del 2

Allt har blivit lite förskjutet den här veckan, för jag har varit i Lund/Malmö och haft skola, samt myst med min 2 månader gamla brorson (). Här kommer i alla fall ett inlägg om bokrean, så kommer jerkan imorgon.

I söndags var jag och hämtade ut mina paket med förhandsbeställningar och lo and behold, här är böckerna som fick flytta hem till mig!

Från CDON:


Röd som blod - Salla Simukka: De verkar ha tagit bort den från bokrean nu, men den fanns definitivt där när jag lade in min förhandsbeställning, så, ehhh ...

Avatar: The Last Airbender - The Promise: Det här är uppföljaren till tv-serien, fast i serieformat. Jag älskar all things The Last Airbender, så den fick såklart komma hem till mig.

Pokémon Black and White part 1: Mangan som baserar sig på Pokémon-spelen Black och White. Mmmm, pokémon.

Myrstacken - Jenny Valentine: Jag läste Broken Soup av samma författare och den var fantastisk, så när jag såg att de hade den här visste jag att jag behövde den i mitt liv.

Drömgångare - Samantha Shannon: Den här syntes typ överallt när den kom ut och spåddes bli nästa stora grej, men jag har inte hört så mycket om den sedan dess? Någon slags fantasy/dystopi har jag för mig att det är i alla fall, och det är definitivt en genre som passar mig.

Från Adlibris:


Undret - R.J. Palacio: Jag var först inte så sugen på den här boken, men den har poppat upp på en hel del bokbloggar de senaste månaderna, så när jag såg att den fanns på rean tänkte jag att det var dags att jag gav den en chans.

Det handlar om dig - Sandra Beijer: Min kompis tipsade mig om den här, och sedan dess har jag bara blivit mer och mer sugen på att läsa den. Och den är så himla snygg!

Hjärtat fortsätter att slå - Maja Lundgren: Jag vet inte så mycket om vad den här handlar om, men jag tror att det handlar om någon som går bort? Det är en jättefin liten bok, i alla fall, som jag verkligen vill sätta tänderna i.

Från Bokus:


Min syster är i tusen bitar - Annabel Pitcher: Den här boken är skriven av samma författare som skrev Kethcup Clouds, som jag tyckte väldigt mycket om, så jag tyckte det var värt att läsa mer av henne.

Gul utanpå - Patrik Lundberg: Jag vill verkligen läsa den här och Fiberglasodin berättade att den var superbra, så jag får lita på henne!

I kroppen min: Vägsjäl - Kristian Gidlund: Jag läste första boken av Kristian Gidlund och den var så fin och väckte en massa tankar i en själv, och om livet, så den här boken vill jag verkligen läsa.

Elin under havet - Sofia Malmberg: Den här blev ju nominerad till Augustpriset för två år sen (ehhhh, tror/hoppas jag, jag har minne som en guldfisk) och jag ville läsa den redan då men kom liksom aldrig till skott. Men nu så!

Och det var allt för den här bokrean, för nu får jag banne mig inte köpa en enda bok till förrän jag rensat ut i bokhyllorna där hemma.

4 kommentarer:

  1. Anonym5:10 em

    Klart att du ska lita på mig!

    Kristian Gidlunds bok har jag funderat på många gånger. Du får berätta hur den är sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja! ;)

      Ja, första boken är jättejättejättebra, så den tycker jag absolut du ska läsa!

      Radera
  2. Vilka fina fynd du har gjort :) Blir lite nyfiken på Min syster är i tusen bitar. Verkligen en titel som fångar uppmärksamheten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag känner mig ganska nöjd, faktiskt! :) Ja, jag visste egentligen bara att den handlade om en ung person vars syster gått bort; den verkar väldigt bra!

      Radera