söndag, oktober 12, 2014

Födelsedag

Alltså, jag är barnsligt förtjust i att fylla år. Liksom, ganska jättemycket förtjust i det, faktiskt. (Exemeplvis, om jag hade varit en ondskefull härskare över världen hade jag troligtvis infört en helgdag på min födelsedag.) 

Och man känner sig lite dryg, och lite fånig, över att man gör en så stor grej av det. För visst, det är en dag som alla andra, man skulle kunna vara glad resterande 364 dagar om året över att man finns till och har det bra. Men samtidigt, att få ha en dag som på något vis bara är ens egen, det tycker jag är ganska fint. Så jag lär nog fortsätta vara överdrivet förtjust i att fylla år.

Nu ska jag fortsätta korrläsa, innan det är dags för tårta och paket. Mwihihihi!

Tack och hej.

"Vänta, vänta, jag måste önska mig något!"

Så där, alla ljus utblåsta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar