tisdag, maj 01, 2012

Dag 27 – Den mest överraskande twisten eller slutet

Ja, jag borde egentligen skriva på min C-uppsats, så det mest logiska är ju att jag skriver ett blogginlägg istället, eller hur?

Jag kan ju inte skriva om den mest överraskande twisten eller slutet! Tänk om någon inte har läst den boken jag skriver om, och så sabbar jag allt för dem?

Men okej, i tredje Harry Potter-boken; hela grejen i slutet med Peter Pettigrew är rätt så briljant. Första gången jag läste den boken och kom dit så tänkte min hjärna ungefär: "Men... men... han... hur... då... HERREGUD!". 

Annars har ju Never let me go också en rätt så oväntad twist, men jag visste typ redan om den innan jag började läsa boken (eller förstod den ganska så snabbt, i alla fall...), så det var inte så överraskande.

Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar