fredag, oktober 29, 2010

Lugna dagar

Igår var jag och Emmy ute i Hammersmith, som faktiskt är rätt tråkigt, om man räknar bort Primarket som ligger där. Vi var i alla fall väldigt sega båda två och efter att ha gått runt lite och ätit lunch på Subway åkte vi hem till Kilburn istället och jag sökte lite jobb på internet istället.

Men, sedan upptäckte Emmy att hon fått mail av någon som undrade om hon ville komma på intervju, så det var med spänning vi vaknade upp idag! Tyvärr visade det sig att Emmy svarat för sent så hennes tid hade gått till någon annan, men hon ska dit nästa vecka istället!

Idag så var vi och kollade på boende ute i Dollis Hill och det var helt okej, förutom att Dollis Hill är rätt öde (tänk er Fjälkinge by night) och det var ganska stökigt i lägenheten. Fast folket som bodde där verkade nice! Vi ska i alla fall åka och kolla på ett ställe till senare ikväll, hos en kille som heter Reese, eller något (Oroa dig inte, mamma, jag har mitt överfallsalarm nära till hands at all times).

Vi käkade pasta till lunch och när vi stod och gjorde den kom Brandon, som också bor i huset och som vi snackat lite med innan, och pratade med oss. Han är rolig och snäll och bjöd oss på grönsaker, för han tyckte inte att pasta och ost var hälsosamt för oss :P

Efter visningen ikväll ska vi ut och äta med Ebba och någon mer! Det ska bli mycket trevligt! :) Det har blivit två rätt lugna dagar nu och visst får man lite ångest över att det inte känns som att man söker några jobb, men vi söker ju faktiskt rätt så många via Internet när vi sitter här, så helt stillastående är det ju inte!

Nu ska jag fortsätta sy på min cape som jag ska ha på mig imorgon...

Dagens citat: "Det är vad jag kallar en mongolisk barbeque!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar