tisdag, oktober 26, 2010

"Enjoy yourselves, ladies!"

Idag har det regnat; som jag förstått det gör en del i det här landet. Visserligen tyckte jag och Emmy att det var perfekt, för vi hade ju bestämt oss för att gå på British Museum idag! Så efter att ha avertat en liten smärre boendekris tog vi tunnelbanan dit!

Ascool reklam i tunnelbanan!

Det var sjuuuukt stort, men det fanns mycket fint att titta på! Mumierna var roliga, även om det hade varit lite häftigare om de satt sig upp! Tyvärr var Japan-avdelningen stängd, vilket var lite surt, för jag ville verkligen gå dit :( Men jag köpte en söt liten börs (den var rätt dyr, men jag tänkte att det fick vara min enda dyra turistgrej från British Museum, liksom...), så det var nice!
British Museum hade några rum
som jag ville bo i...

Efter det hamnade vi i en serieaffär, där jag köpte jättebillig manga! :D Frågade om de sökte folk också, men det gjorde de inte... Ska kolla på deras hemsida om man ändå kan skicka in CV.
Emmy lämnade in sitt CV på en restaurang vi var och åt på, där de behövde någon som pratade franska! Vi hoppas att de hör av sig till henne!

Min söta börs!

Ja, det regnade ju, som sagt, så vi orkade inte riktigt med de andra grejerna vi hade tänkt göra (typ gå till Forbidden Planet och den stora Disney-butiken som ska ligga på Oxford Street), därför åkte vi hem istället! Nu sitter vi här och ska söka jobb online, för det gör man uppenbarligen nu för tiden!

Dagens citat: "Du... du slåss bra."

1 kommentar: