fredag, januari 29, 2016

Bokbloggsjerka

Jerkan är tillbaka! *\0/* Eller, ja, den var tillbaka för några veckor sen, men jag är seg osv osv ...

Iaf, veckans fråga lyder Har du någonsin läst en bok där det har hänt någonting som du inte alls hade väntat dig eller som du absolut inte tyckte om?

Spontant kände jag "JA!!!" men sen när jag tänkte efter kunde jag inte komma på nånting!

Haha, eller jo, i Harry Potter and the Half-Blood Prince där ... Ja, ni vet. I did not see that coming. Minns att Ell var hos mig och att hon "råkade" läsa ett stycke längre fram i boken, sedan kastade hon boken genom halva rummet.

Eller när jag läste Harry Potter and the Deathly Hallows, också tillsammans med Ell och vår andra kompis Trams (vi satt i samma rum, ute på Ells landställe, och läste varsitt exemplar av boken), då utlöstes en kedjereaktion när en viss grej (ja, ni vet ............) hände. Jag läste klart det kapitlet först, och började gråta, sen läste Ell klart, och började gråta, sen läste Trams klart och började gråta. Det var mycket fint/hemskt.

Hmm, ja, mycket i mitt liv går att spåra till Harry Potter, kan man väl säga.

Tack och hej!

9 kommentarer:

  1. Som vanligt lyckas engelsmännen och vits känns hela bokserien väldigt väldigt brittisk :)

    SvaraRadera
  2. Jag har tyvärr inte läst alla Harry Potter än, men min son har jag gjort det.

    SvaraRadera
  3. det låter jättespännande trots att du är ganska hemlighetsfull! den får jag ge mig på. jag väljer Stephen Frys inläsning

    SvaraRadera
  4. Hahaha, minns när vi läste DH och jag och Trams var så synkade att vi typ flämtade till på samma ställen. Good times, good times.

    SvaraRadera
  5. Oj vad jag grät floder när jag läste sjuan jag med...

    SvaraRadera
  6. Har inte läst alla böckerna i serien utan har de där kvar. Och nu blev jag jättesugen på att komma igång och läsa klart serien.

    SvaraRadera
  7. Ursäkta, men nu måste jag svära: Fan, att jag inte tänkte på Harry Potter! Jag håller ju med om båda två. Deathly Hallows innehöll ju jättemycket oväntade händelser.

    ps. Kapitel 33 i DH får mig fortfarande att tjuta.

    SvaraRadera
  8. Ja, det är ju sant förstås. Harry Potter kan man nog svara på de flesta frågorna :)

    SvaraRadera
  9. Inte så lätt att komma på exempel men boken jag nyligen läst ut passade bra, tyvärr...

    SvaraRadera