fredag, juni 05, 2015

Sommarlista

Hemma från Barcelona! Det måste jag säga, att jag blev så fruktansvärt positivt överraskad av Barcelona, kommer definitivt åka dit igen.

I dagens inlägg snor jag vidare den här listan från Ell, för jag gillar listor. 

Hur ser dina planer ut för sommaren?
Skriva, söka jobb, skriva, läsa, sola i typ en halvtimme, sen läsa och skriva. Umgås mycket med folk, också!

Vad ska du göra på midsommar?
Ingen aning. Troligtvis äta massa mat och jordgubbar. Mmmmm, jordgubbar ...

Vilken är din bästa sommarfrukost?
Ehhhhhhh???? Jag vet inte??? Alltså, om jag pallade göra storfrukost varje dag skulle jag typ duka fram värsta hotellfrukosten, med frallor, vattenmelon, äggröra, pannkakor ... Men det gör jag inte, så därför typ en macka och kaffe.

Bästa sommarlåten?
TED GÄRDESTAD. Alltså helt ärligt, jag älskar att lyssna på Ted Gärdestad så fort det ens blir lite sommar. Då kan jag sitta och titta ut genom fönstret och vara sådär cheesy, tänka "Livet är så himla härligt!". Det är fint. (Om man vill ha en specifik låt, så "Oh, vilken härlig dag" eller "Sol, vind och vatten".)

Ska du åka på någon festival i sommar?
Nä. :(

Vad vill du helst grilla?
Grillar typ aldrig? Och om jag skulle göra det skulle jag troligtvis tvinga min superhändiga kompis Gun att göra det. Men typ ... halloumi? Majskolvar?

Vad dricker du i sommar?
VATTEN. Kanske till och med gör min egen sangria, om jag skulle vara på det humöret.

Vad ska du läsa i sommar?
ALLT. Nej, okej, men jag ska försöka läsa SNORMYCKET. Har typ 1000000000000000000 olästa böcker i bokhyllan, men några titlar som jag verkligen vill sätta tänderna i är: Undret av R.J. Palacio, The Knife of Never Letting Go - Patrick Ness och Järnprovet av Holly Black och Cassandra Clare.

Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?
Ett par shorts och ett tunt linne, alternativt en luftig, lång, klänning.

Bästa parken?
Det finns inga nice parker här :((((( Jo, Tivoliparken, men så himla fantastisk är den inte ... Annars gillar jag Slottsparken i Malmö, den är himla fin. 

Bästa badstället?
Lätt Åhus. Fast där är mycket folk. Men där är bra. Och de har Ottoglass.

Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar