tisdag, april 07, 2015

Top Ten Tuesday

Jahapp, då var påskledigheten över ... Dags för veckans Top Ten Tuesday!


Top Ten Characters You'd Like To Check In With (meaning, the book or series is over and you so just wish you could peek in on the "life" you imagine they are leading years down the line after the story ends).

Ohhhh, spännande!


  • Harry Potter - Skulle vara nice att titta inom nångång om året, bara för att konstatera att all really is well. (Och skulle ju inte bara kolla in hur det går för HP, utan alla andra karaktärer också.)
  • De överlevande karaktärerna från Engelsforstrilogin - Kunde ju vara trevligt att se hur det går för dem, och hur världen ser ut och sådär.
  • Hanna från Kaninhjärta, Fågelbarn och Rävsång - Hanna förtjänar liksom att leva lycklig i resten av alla sina dagar, så det kunde vara skönt att få kolla så att det verkligen är så.
  • Lennie från Himlen börjar här - För Lennie förtjänar också att få vara lycklig ;_;
  • Otto från Svensk synd - Jag vill bara veta så att allt går bra för honom. 
  • Mia från En prinsessas dagbok - Och det kommer vi ju snart få göra, eftersom det kommer ut en vuxenbok om Mia Thermopolis i sommar!!!
  • Susan Pevensie - Eftersom hon var den enda som inte fick följa med alla andra eftersom hon inte var intresserad av nåt förutom "except nylons and lipstick and invitations"; det skulle vara en bok värd att läsa, vad händer med Susan efter att hela hennes familj dör? Hur hanterar hon den sorgen? Lyckas hon gå vidare med sitt liv, kommer hon också, till slut, få komma in i Aslans rike? Ge mig meeeeeeer Susan Pevesie!
Nej, alltså, nu kommer jag faktiskt inte på fler (kommer säkert göra det sen), så jag får nog stanna här.

Tack och hej!

4 kommentarer:

  1. Harry Potter skulle jag vilja checka in hos då och då också. Hanna glömde jag, men det är självklart. Förhoppningsvis ska jag stifta bekantskap med Lennie nu under april då jag har lånat hem boken.

    Din sista punkt får mig att känna att nu, nu är det definitivt dags att läsa om Narnia.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man vill ju veta så att de har det bra, och vad som har hänt med dem. Åhhh, ja, hoppas du kommer tycka om den! :)

      Ja, det kan alltid vara värt att läsa om Narnia. Speciellt sista boken, för den är mkt underlig ...

      Radera
  2. YES to Harry Potter and his crew. It would be great to know how they are doing?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, exactly! Haha, I kinda just want to make sure that they're all alright; they deserve a happy ending! X)

      Radera