fredag, januari 18, 2013

Howl's moving castle

För några dagar sedan såg jag om filmen Howl's moving Castle och insåg hur mycket jag ÄLSKAR boken (skriven av Diana Wynne Jones). Jag har en svensk utgåva som gavs ut ungefär samtidigt som filmen kom och som jag läst säkert tio gånger. Jag brukar försöka läsa den en gång om året, men 2012 gjorde jag aldrig det, så därför bestämde jag mig för att beställa hem de här två:


Jag tycker att min svenska utgåva är helt okej, men jag fick en plötsligt lust att läsa boken på engelska, och när det visade sig att både Howl's moving castle, och uppföljaren Castle in the Air, fanns i denna snygga utgåva, kunde jag inte låta bli att köpa båda.

Så i år blir det definitivt en omläsning av den här boken!

Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar