torsdag, september 29, 2011

Bokmässan

Woho, vad hände nu på Bokmässan då?


Jo, på torsdagen hände det ärligt talat inte så mycket; jag och Sofia i min klass gick mest runt och såg böcker som vi ville köpa (jag hade sagt att jag inte skulle köpa något då eftersom jag skulle tillbaka på lördagen...) och sen gick jag och träffade Ingrid när jag kände mig klar på mässan :)


På lördagen, då hände det grejer! Jag och mamma gjorde upp ett väldigt seriöst schema med grejer och monterprogram som vi absolut inte fick missa! Jag upptäckte att Don Rosa skulle signera, och det kunde jag ju bara inte missa! Så det var bara att ställa sig i kö och kön till hans signering var låååång! Seriöst, jag tror jag stod i den i en halvtimme... Men Don Rosa har alltid varit en av mina favoriter när det gäller Kalle Anka, så jag stod ut.




Och jag fick min signatur! :) Han sade även att han gillade mitt hår X)


Dolph Lundgren skulle prata vid en annan monter lite senare och både jag och mamma var rörande överens om att det kunde vi bara inte missa! Så, ner tyngda av alla våra kassar med böcker traskade vi dit, men vi orkade bara stå där en liten stund. Det är svårt att stå och lyssna på mässan, för ofta måste man stå mitt i gången där alla andra människor försöker ta sig förbi, samtidigt som montern bredvid har någon annan som pratar i en mikrofon X)


(Dolph!)

Ja, det blev såklart en hel del böcker inhandlat också. Jag tror jag kom fram till att jag köpte 10 böcker, 2 mangaböcker och ett seriealbum (av Don Rosa, såklart!;). Det var, med andra ord, ett lyckat besök på mässan, även detta år! :)

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar