söndag, oktober 24, 2010

Det var väl fan att man alltid ska behöva en MacGyver...

I skrivande stund är klockan 07.41 och jag och Emmy sitter vid vår gate och väntar på att klockan ska bli 08.05 så vi får boarda planet som ska ta oss till London. Det har varit en spännande färd genom Kastrups Lufthavn; vi har fått manövrera oss genom denna plåtdjungel och jag fick bli kroppsvisiterad vid securityn. Kul. När vi sedan skulle hitta till vår gate strosade vi först lugnt runt bland alla tax-free butiker (jag ville gärna hitta en spel butik som jag sett här innan, men ingen sådan stod att finna) och sedan tyckte vi att det var dags att gå till vår gate.

Så vi gick. Och gick. Och gick. Sedan gick vi lite till. Åsnan från Shrek dök upp och frågade "Are we there yet?". Efter det så gick vi 500 miles och när vi tillslut trodde att vi var framme, ja då fick vi gå en litenbit till. Men så plötsligt, efter en sväng, var vi där och gate C38 lyste mot oss med sina gula skyltar.

Så, ja, nu sitter vi här och väntar, alltså. Inte så jättekul. Jag försökte sno internet, men man var tvungen att betala, och så beroende är jag inte att jag behöver betala för att kunna använda det i 20 minuter. Så när ni läser det här har vi förmodligen kommit fram och sitter på vårt boende och slappar, för vi är sjukt trötta.

Ciaooooo!

Dagens citat: "Vaddå 'Ingen lyckosyrsa'?! Du LJÖG för mig? Och vad är du, ett får?!"


Uppdatering:

Jag och Emmy är nu framme i London, efter många om och men. Flest men dök upp när vi insåg att Gråa linjen var avstängd en bit av sträckan och vi fick ta bussen ut till Willesden Green.

Men inga bekymmer, vi kom fram och en trevlig man kom och mötte oss och skjutsade oss till vårt boende! Vi har ett rätt så litet rum, med bara en dubbelsäng (men vi ska ringa imorgon och be dem sätta in en säng till, för även om jag tycker om Emmy vill jag inte sova i samma säng som henne i en vecka), men det är nice här!

Efter att ha gjort oss mer hemmastadda gav vi oss ut för att köpa MAAAAAT och andra grejer som vi kom på att vi kunde behöva och det gick bra! Vi bor asnära Kilburn tube station, vilket är skönt! Och det är såfint och härligt här! Vi åt på en restaurang som hade bra priser och god mat, och som dessutom sökte servitriser! Så imorgon ska vi tillbaka dit och lämna CV!

Allt gick så bra och var frid och fröjd, så när vi kom tillbaka hem bestämde jag mig för att sätta mig och blogga. Då visade det sig att min datorsladd inte passar i adaptern jag har haft med mig. Hur i hela h-vete kan man göra en reseadapter, men där själva munstycket inte passar för att de fula plastbitarna är för stora? Så jävla sur är jag nu, och imorgon måste vi åka och köpa datorsladdar, för Emmys laddare passade inte heller.

Får lägga det där bakom mig nu och gå och vara lite MacGyver och skära bort den vita plasten. Ikväll ska jag och Emmy slappa och se på film (trots att vi inte kan ladda våra datorer...).

Bye bye!

2 kommentarer:

  1. Jävla sladdar! De jävlas alltid med en...

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Vi har lyckats MacGyvra Emmys adaptor tillräckligt så vi iaf kan ladda våra datorer...

    SvaraRadera