tisdag, september 01, 2015

Top Ten Tuesday

Tisdag igen och dags för The Broke and the Bookish's Top ten Tuesday!


Temat den här veckan är: Ten Characters You Just Didn't Click With

Roligt tema, vi kör!

  • För någon vecka sedan hade Adam från The Raven Cycle varit självklar här, men han bättrade sig i Blue Lily, Lily Blue. Men han får stå här tills jag har läst sista boken, så får vi se om han slutar vara en gnällspik.
  • Evanjalin från Ett folk utan land. Hade svårt för henne, bara.
  • Alla karaktärer från Twilight.
  • Adam (ha, I'm beginning to see a pattern ...) från Shatter Me. Typ det tråkigaste love interest någonsin?
  • Alla karaktärer i mitten av The Knife of Never Letting Go, for reasons jag hade tänkt ta upp när jag skriver en recension om den.
  • Amy från Gone Girl. Jag vet bara inte???
  • Hanna och Jens från Vi måste sluta ses på det här sättet. Skäms lite över den här faktiskt, för jag tycker att boken är välskriven och så, men klickade verkligen inte alls med huvudkaraktärerna.
  • Simon från The Mortal Instruments. Och när vi ändå håller på kan vi slänga in Jace också (tycker iofs att han blev bättre i City of Glass but it was too little too late).
  • Faktum är, att när jag ändå är inne på det spåret, så kan jag dra till med Will från Clockwork Angel. Han är bara dryg.
Det var det, känns skönt att ha fått lätta sitt hjärta lite.

2 kommentarer:

  1. Gillade typ att jag inte gillade Jens och Hanna? De var båda skitstöriga och jag hoppades verkligen inte att deras förhållande skulle funka, men att det kändes så var verkligen en grej jag gillade med den boken.

    SvaraRadera
  2. Haha, okej! Alltså, jag kan förstå vad du menar, men jag vill gärna tycka om iaf nån av huvudkaraktärerna när jag läser en bok, men tyckte mest att de var tråkiga. X)

    SvaraRadera