söndag, september 21, 2014

Through the woods

Jag hörde talas om Emily Carrolls graphic novel Through the Woods genom booktubern JessetheReader och var tvungen att beställa hem den. Och jag blev inte missnöjd.

Till att börja med så är det en helt otroligt vacker bok och Emily Carrolls bilder är helt fantastiska (jag menar, bara kolla på omslaget).


Från berättelsen "Our Neighbor's House."
Through the Woods består av fem korta, olika berättelser och boken är inget för den mörkrädda. Hu, om jag hade bott själv hade jag nog inte kunnat somna, om jag läst den sent på kvällen ... berättelserna är sagoliknande, fast mer åt skräckhållet.

Om man, som jag, inte kan få nog av Emily Carroll har hon på sin hemsida lagt upp fler comics som man kan läsa.

Den här boken rekommenderas varmt! 

Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar