lördag, februari 11, 2012

Spamalot

En av de första grejerna jag och Ellen gjorde när jag kom hit för drygt tre veckor sen var att boka biljetter till Spamalot på Oscarsteatern. Jag ville egentligen se den när den gick i Lund, men hade varken pengar eller tid (bara för att upptäcka att min bror gått och sett den... UTAN MIG!). 


Så, imorse, när jag vandrade iväg till bussen och funderade över att det var så kallt ute att mina näshår frös till is, började jag istället tänka på något roligare; nämligen att jag älskar musikaler, Monty Python och Johan Glans. Redan då visste jag att jag förmodligen skulle älska Spamalot.


Nu, flera timmar senare, kan jag berätta att detta är sant. Spamalot var, i brist på bättre ord, SKITROLIG. Seriöst, det var fan ett bra tag sedan jag skrattade så mycket. Och jag blev imponerad över alla sång- och dansnummer! Nina Söderqvuist måste ha en sådan jäkla kontroll över sin röst för att klara av att sjunga vissa av grejerna hon gjorde.


Och ja, Johan Glans var, såklart, skitrolig (det var iofs alla).


Det var helt klart värt pengarna, trots att vi satt allra längst bak på de billigatse platserna ("Fattiglappar!" som kung Arthur, aka Henrik Dorsin, ropade åt oss).


Om ni också älskar Monty Python, musikaler och Johan Glans, så tycker jag att ni ska gå och se den.


Imorgon kommer det förmodligen ett argt inlägg om det här med pensionera sig vid 75 :)


Always look on the bright side of life, and peace out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar